Van diep in de de put naar genieten

Ik heb weer een prachtig verhaal mogen ontvangen van iemand die een geweldige innerlijke reis heeft gemaakt. Een mooi voorbeeld van iemand die weer opstaat en voor het leven gaat!:

Ik denk dat ik op het gebied van gezondheid en veranderingen (in positieve zin),afgelopen jaar wel veel geoogst heb.
Laat ik maar eens beginnen bij Augustus 2010 waar het voor mij is begonnen.
Je kan wel zeggen dat ik toen niet zo lekker in mijn vel zat en vaak wat gestresst was.
In de periode voor Augustus 2010 had ik ook wel vaak maagklachten e.d.,waar ik toen het echt heel erg werd een keer s’nachts bij de apotheek omeprazol voor heb gehaald.
In Augustus 2010 kreeg ik voor het eerst een zware paniekaanval.
Ik kan het me nog als de dag van gister herinneren.
Het leek alsof mijn lichaam steeds meer vol met adrenaline kwam te zitten,alle rust was weg.
Ik probeerde een stukje te gaan lopen,douchen,op mijn bed liggen.
Niks hielp op dat moment.
Toen begon mijn hart sneller te kloppen,zweten,trillen.
Ik dacht alleen nog ik moet iets kalmerends hebben.
Toen heb ik de doktersdienst gebeld.
Over de telefoon begon ik volledig te stotteren,ik voelde soort van energiestoten door mijn lichaam en tranen stroomden volop.
De controle over mijn lichaam was ik volledig kwijt.
Ik stond in mijn keuken en dacht echt dat mijn leven over was.
Zo kan ik niet werken,vrienden willen me zo niet meer kennen.
Ik ben toen naar de dokterdienst gegaan(ik heb me nog nooit zo klein gevoeld) tegen 2300 in de avond.
Daar stelden ze wat vragen,namen mijn bloeddruk op en ik kreeg wat oxazepam.
Daarna vroegen ze of ik nog even met iemand wilde praten,wat ik heb gedaan.
Tegen 3.00 begon ik gelukkig eindelijk wat te gapen en moe te worden.
De volgende dag en maanden zat het me nog steeds allemaal niet lekker.
Ik bleef wel gewoon de normale dingen doen zoals werken,boodschappen,vrienden opzoeken.
Ook al kostte dat soms best wel wat moeite.
Ik ben nog eens bij de huisarts geweest en kreeg nog weer oxazepam mee.
Dit heb ik de eerste maand wel eens gebruikt.
Dit als ik het niet vertrouwde en 2 keer heb ik nog een lichtere aanval gehad.
Medicijnen ben ik niet zo’n voorstander van en ik ben zelf naar oplossingen gaan zoeken op internet.
Ik ben toen begonnen met eens wat yoga ademhalingsoefeningen en ik had een boek van e.f.t.(emotion freedom techniques) op internet gekocht.
Langzaamaan had ik het gevoel dat e.f.t. begon te werken.
Het gaf en creeérde rust.
Tevens kon ik mijn dwangstoornis(extra dingen controleren zoals sloten deur,gas,kranen enz. om zo tot rust te komen) daardoor loslaten.
Ik had daar al sinds mijn jeugd last van en heb dat nu kunnen loslaten gelukkig.
Doordat yoga oefeningen en E.f.t. mij behoorlijk hielpen,ben ik in die richting verder gaan zoeken.
Accupunctuur heb ik een keer gedaan en een aantal maanden na mijn aanval shiatsu.
De eerste keer had ik behoorlijk hoofdpijn en last van misselijkheid.
Gelukkig ben ik er mee doorgegaan en geniet ik er nu elke 2 maanden volop van.
Heerlijke ontspanning is dat.
Ook heb ik een keer een aura healing en reading laten doen.
Dat was ook erg interessant.
Veel dingen wat ik voelde en van plan was in de toekomst sprak zij uit.
Toen het allemaal wat beter ging,ben ik in mei 2011 begonnen met hardlopen.
Dit ging eerst gepaard met wat blessures,waardoor ik tijdelijk niet kon hardlopen.
Omdat ik mijn conditie op peil wilde houden,ben ik toen begonnen met zwemmen.
Dit beviel ook erg goed en vanaf dat moment begon ik op zoek te gaan naar uitdagingen.
Als ik nu ook eens ga fietsen,kan ik misschien eens een triathlon afstand doen dacht ik toen.
In april 2012 ben ik begonnen met een beginnerscursus bij GVAV-Triathlon en heb daarna mijn eerste triathlon gedaan.
Nu ben ik nog steeds lid.
Toen ik langzaam aan mijn conditie steeds meer op peil had dacht ik erover om te gaan kickboksen.
Dit was iets wat ik vroeger altijd al eens wilde doen.
Momenteel doe ik het nu 3 maanden en ik vindt het geweldig om te doen.
Het spelletje,de techniek en de energie die je er in kwijt kunt!
In januari 2012 ben ik ook weer begonnen met gitaarspelen bij de muziekschool.
Dit was iets wat ik 20 jaar geleden ook even had gedaan en ik ben blij dat ik het nu heb opgepakt.
Ik kan nu een beetje spelen en noten lezen en geniet ook daar volop van.
Wat ik ook heb opgepakt in november 2011 is een cursus meditatie en daarna nog een cursus in harmonie met de chakra’s.
Dit bij het spiritueel centrum in Groningen.
Dat heeft mij ook zoveel gegeven.
Ik heb nu zoveel oefeningen om op terug te vallen,als het eens wat minder gaat.
Door het simpel weg meer aanwezig te zijn in het hier en nu en door dankbaar te zijn voor zoveel kleine dingen ben ik zoveel gegroeid.
Ook de leefregels van het boeddhisme spreken mij erg aan en ik doe mijn best om daar voor een groot deel in mee te gaan.
Ik geloof nu dat uiteindelijk alles altijd goed komt en als je iets echt wilt gebeurt het wel.
Toeval geloof ik ook niet meer in.
Ik heb het idee dat alles wel gebeurd met een reden.
Iedere morgen als ik wakker word,ben ik dankbaar voor de nieuwe dag.
Doordat ik me nu van binnen zo goed voel,wil ik ontzettend graag anderen helpen op de wereld.
Als ik luister naar mijn hart,geeft hij dat ook duidelijk aan.
Ik heb voor mezelf ook een lijstje gemaakt met dingen die ik wil doen.
Zoveel dromen,plannen en dingen die ik nog graag wil doen.
Men zegt ook altijd dat de tijd vliegt maar van afgelopen jaar is me zoveel bijgebleven door meer aanwezig te zijn.
Hierdoor lijkt het niet zo snel te zijn gegaan maar het is wel mijn mooiste jaar van mijn leven geweest.
En ik voel dat dit nog maar het begin is.
Raar dat ik iets meer dan 2 jaar geleden het idee had dat mijn leven over was en me nog nooit zo slecht had gevoeld.
En nu heb ik het idee dat het echte leven is begonnen en heb me nog nooit zo goed gevoeld.
Nu mezelf alleen af en toe nog wat afremmen ;).
Mijn grootste droom op dit moment is toch om vrijwillig werk in het buitenland te doen.
En ik had bedacht om als ik volgend jaar 3 weken naar het buitenland ga op vakantie,dat te combineren met vrijwillig werk.
Waar het op dat moment dan nodig is.
Of het nu een weeshuis opbouwen in Ethiopié is of schildpadden redden in Costa Rica of helpen na een aardbeving in Azié.
We zullen zien volgend jaar.
Ik ben er iig klaar voor!

– T.V.

Plaats een reactie